plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱

حمایت از شرکت‌های صادراتی کوچک و متوسط برای ورود به بازار آلمان

رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران از اعزام 23 شرکت تولیدی-صادراتی به آلمان به منظور ارائه کمک حرفه‌ای به بخش خصوصی و در جهت صادرات به بازار این کشور از سوی این سازمان خبر داد.
حمایت از شرکت‌های صادراتی کوچک و متوسط برای ورود به بازار آلمان
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، علیرضا پیمان‌پاک گفت: سازمان توسعه تجارت ایران با همکاری مرکز بین‌المللی تجارت و با هدف حمایت از شرکت‌های صادراتی کوچک و متوسط برای ورود به بازار کشور آلمان نسبت به اعزام مدیران 23 شرکت به این کشور اقدام کرد.
وی افزود: مدیران شرکت‌های منتخب از ۴تا ۲۴ اردیبهشت ماه سال جاری در شهرهای کلن و هامبورگ حضور خواهند داشت و در این مدت با حضور در نشست‌های B2B با شرکت‌های آلمانی تلاش می‌کنند تا زمینه‌های لازم را برای صادرات به کشور آلمان فراهم کنند.
معاون وزیر صمت اظهار داشت: علاوه بر نشست‌های B2B، برنامه‌های آموزشی، بازدید از شرکت‌های آلمانی، نمایشگاه‌ها و زیرساخت‌های مرتبط با تجارت در برنامه گروه اعزامی گنجانده شده است.
  در این برنامه مدیران عامل یا اعضای هیات مدیره شرکت‌های کوچک و متوسط تولیدی و صادراتی فعال در حوزه‌های مورد تأکید شامل گیاهان دارویی، میوه و سبزیجات، قطعات خودرو، محصولات پتروشیمی، فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات، گردشگری و دانش‌بنیان و همچنین شرکت‌های فعال در حوزه دارو و مواد غذایی حضور دارند. 
شرکت‌های حاضر در این رویداد از بین 100 شرکتی که طی فراخوان سازمان توسعه تجارت ایران در آبان ماه سال گذشته درخواست حضور در این رویداد را کرده بودند، طی سه مرحله مصاحبه تخصصی انتخاب شده‌اند. 
شرکت‌های ایرانی اعزام شده در طول حضور 20 روزه خود در آلمان آموزش‌هایی نیز در خصوص نحوه تنظیم قراردادهای تجاری، مدیریت تغییر و نوآوری، کسب و کارهای دیجیتالی و مدیریت پروژه خواهند داشت.
 در برنامه فوق بازدید از شرکت‌های مهم کشور آلمان از جمله برندهای مطرح خودروسازی نیز گنجانده شده است.
این برنامه به عنوان یکی از اقدامات عملی مربوط به پروژه همکاری‌های سازمان توسعه تجارت ایران‌ با مرکز بین‌المللی تجارت قرار است مجدداً برای گروه دیگری از شرکت‌های صادراتی به کشور آلمان و ایتالیا در ماه‌های پیش رو اجرا شود. 
سازمان توسعه تجارت ایران همکاری عملی خود را با مرکز بین‌المللی تجارت ITC از سال 1398 و در قالب «پروژه کمک‌های فنی در حوزه تجارت» آغاز کرد که تدوین راهبرد ملی صادرات ایران یکی از اساسی‌ترین فعالیت‌های این پروژه در گام‌های نخست به شمار می‌رود.
انتهای پیام/
https://asrgomrok.ir/vdca.wnuk49nao5k14.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما