مونتاژ خودرو در ایران وضیعت نابسامانی دارد. طبق اعلام شورای رقابت از ۱۷ خودرو ۱۳ خودرو با هزینه بالا، مونتاژ می شوند. با این حال به نظر می رسد گرانفروشی جایگزین کاهش هزینهی مونتاژ شده است.
قیمت رانا پلاس در بازار آزاد امروز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۵ میلیون کاهش پیدا کرده و درعوض بههمین اندازه به قیمت دنا تیپ یک و سمند EF7 دوگانهسوز اضافه شده است و کوییک پلاس اتوماتیک در بازار آزاد معادل ۴۷۰ میلیون معامله میشود؛ ۱۰ میلیون بیشتر از دیروز.
قیمت محصولات ایرانخودرو در اولین روز معاملاتی هفته بین ۱۰ تا ۴۰ میلیون افزایش پیدا کرده و قیمت شاهین در بازار آزاد با افزایش ۱۵ میلیونی به ۶۲۰ میلیون رسیده است
قیمت شاهین در بازار ۶۱۰ میلیون است و پراید وانت را ۲۹۵ میلیون و قیمت رانا پلاس در بازار آزاد ۵۷۰ میلیون است و نسخههای سقفشیشهای را ۶۲۰ میلیون میفروشند
قیمت اغلب محصولات ایرانخودرو امروز سهشنبه ۱۹ اردیبهشت در بازار آزاد بین پنج تا ۵۰ میلیون نسبت دیروز کاهش پیدا کرده و قیمت شاهین در بازار آزاد با ریزش ۵۰ میلیونی به ۶۱۰ میلیون رسیده است
قیمت محصولات سایپا امروز دوشنبه ۱۸ اردیبهشت در بازار آزاد بین پنج تا ۲۵ میلیون کاهش پیدا کرده و قیمت ۲۰۷ اتوماتیک سقفشیشهای با ریزش ۵۰ میلیونی در یک روز به یک میلیارد و ۴۰ میلیون رسید.
خودرو سهند ابتدا قرار بود توسط سایپا عرضه شود ولی در نهایت قرار است تا در سال ۱۴۰۲ در کارخانه پارس خودرو مونتاژ شود و به بازار بیاید. مشخصات سهند مانند سایپا اطلس است و تفاوت خاصی با آن ندارد.
اغلب محصولات ایرانخودرو امروز شنبه ۱۶ اردیبهشت در بازار آزاد بین پنج تا ۴۵ میلیون کمتر از پنجشنبه هفته قبل فروخته میشوند و اغلب محصولات سایپا با افت قیمت پنج تا ۳۰ میلیونی پا به بازار گذاشتند
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینكه الگوی ما برای تعریف كارگر، فرمایش مقام معظم رهبری است، افزود: سالهای گذشته به تولید و كار توجه نشده بود، لذا این گروه خودروساز برنامهریزی دقیقی برای بالا بردن كیفیت محصولات، افزایش تیراژ تولید، تنوع محصولات و صادرات خودرو انجام داده است.
به هیچ عنوان، با تغییر شخص و صرف وارد کردن خودرو مشکلات این حوزه حل نخواهند شد. تا زمانی که خصوصیسازی صورت نگیرد و ارتباطات خارجی ما در حوزه خریدهای فنی و مشارکت در تولید، به سطح حسنهای نرسد، نمیتوان به تغییر محسوس امیدوار بود
مدیرعامل سایپا ضمن تشریح تحقق پروژههای تعریف شده در این گروه صنعتی، با بیان اینکه سایپا سال را با تولید ٢٢٠٠ دستگاه در روز آغاز کرده و به ٢۴۵٠ دستگاه در روز در سال جاری خواهد رساند؛ از کاهش ۵٠٠ درصدی مراجعات به نمایندگی برای خودروی شاهین و همچنین خرید بهترین خط تولید موتورهای یک تا ٢.۵ لیتری از چین در آینده نزدیک و عرضه آن به تمام خودروسازان کشور ...
سایپا ۱۵۱ که به اسم پراید وانت شناخته میشود در بازار آزاد امروز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۳۰۵ میلیون قیمت دارد؛ ۸۵ میلیون بیشتر از کارخانه و قیمت ۲۰۷ دندهای در بازار آزاد به ۷۸۵ میلیون رسیده است
شاهین که گرانترین سواری داخلی سایپا بهحساب میآید، در بازار آزاد معادل ۶۸۵ میلیون قیمت دارد و قیمت دنا تیپ یک در آخرین روز معاملاتی هفته با افت ۶۰ میلیونی به ۷۲۰ میلیون رسید. درعوض سمند EF۷ دوگانهسوز ۶۴۰ میلیون یعنی ۳۰ میلیون بیشتر از دیروز فروخته میشود
قیمت کوییک دندهای در کارخانه ۱۹۳ میلیون است اما در بازار آزاد به ۴۰۰ میلیون میرسد و نسخههای اتوماتیک پژو ۲۰۷ سقفشیشهای، تارا و دنا پلاس در بازار آزاد بیش از یک میلیارد معامله میشوند
قیمت شاهین با افت ۱۰ میلیونی به ۷۰۰ میلیون رسید و تیبا هاچبک را امروز سهشنبه پنجم اردیبهشت ۳۸۵ میلیون یعنی پنج میلیون کمتر از دیروز معامله میکنند و قیمت محصولات ایرانخودرو در بازار آزاد بین پنج تا ۲۵ میلیون کاهش پیدا کرده است
قیمت شاهین در بازار آزاد به ۷۱۰ میلیون رسید. خرید تیبا صندوقدار ۳۸۰ میلیون آب میخورد و قیمت ۲۰۷ اتوماتیک پانوراما امروز دوشنبه چهارم اردیبهشت در بازار آزاد ۶۰ میلیون کاهش پیدا کرد
شیرین عسل تنها شرکت صنایع غذایی داخلی نیست که تصمیم گرفته است به بازار خودرو ورود کند. پیش از این و در سال ۱۴۰۱، زر ماکارون خبر از ورود خود به حوزه خودروسازی داد. بااینحال تاکنون هیچ خبر دیگری از سایت تولید خودرو زر ماکارون یا محصولات آن به بیرون مخابره نشده است.