plusresetminus
دکتر ایرانی:انتقاد از فرآیند انتخاب وزرا غیرکارشناسی و سیاسی است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرگمرک،دکتر محمدجعفر ایرانی عضو شورای راهبردی انتقال دولت چهاردهم برای نفت آرا نوشت: تشکیل کمیته ها و کارگروههای تخصصی از سوی رئیس جمهورمنتخب ملت ایران، گام بلند وموثری در مسیر هم افزایی و مسئولیت پذیری جمعی تلقی می شود. در طول برگزاری مناظره های چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، آقای دکتر پزشکیان بارها بر اصل تخصص گرایی و نگرش عمق در انتخاب مدیران مرتبط با جایگاه و توانمندی هایشان تاکید داشت.بلافاصله پس از پیروزی ایشان ، کارگروهها و کمیته های راهبردی با همین هدف تشکیل شد. کار جمعی و تشکیلاتی، آسیبهای جمعی ( به عنوان یک پاشنه آشیل در مسیر مدیریت اجرایی کشور ) را به حداقلی ترین نقطه ممکن می رساند زیرا همه افراد و کارگروهها، خود را در روند شفاف انتصاب وزرا ، مسئول می دانند.فراتر از آن، انقلاب اسلامی ما منبعث از تعالیم دین مبین اسلام و قرآن کریم بوده که در آن، براصل شورا و مشورت پذیری تاکید شده است.
مکانیسم تعبیه شده در انتخاب وزرا و مسئولین اجرایی دولت جدید، در سریع ترین زمان ممکن صورت گرفته و همین مسئله، نشان دهنده سرعت عمل تحسین برانگیز رئیس جمهور منتخب در عمل به یکی از مهم ترین وعده های خود، یعنی تخصص گرایی و بهره مندی از خرد اهل فن در هدایت سکان قوه مجربه است.
خطوط قرمز تعیین شده در تشکیل کمیته راهبردی و دیگر کمیته های انتخاب وزرا ، در نوع خود جالب توجه است:از جمله اینکه افراد عضو در کمیته راهبردی، خود نمی توانند به عنوان خروجی کمیته برگزیده شوند.
این موارد ، به عمق و خروجی کارجمعی فوق الذکر، غنا و ارزش بیشتری می بخشد و بسیاری از شائبه های ممکن را از اذهان دورمی کند. درنهایت اینکه روند انتخاب وزرا، یک مشق جمعی مفید و موثر در راستای تبلور اصل همکاری و هم افزایی در کشور عزیزمان به شمار می آید و صرف نظر از انتقاداتی که بعضا با انگیزه های غیر کارشناسی و سیاسی در تقابل با این روند صورت می گیرد، این رویکرد باید در زمان حال و آینده ادامه پیدا کند. برکات و ثمرات این پیوستگی و عملگرایی، برای نظام و ملت ایران غیر قابل انکار و مثال زدنی خواهد بود.
انتهای پیام/
https://asrgomrok.ir/vdch-xnz.23nv6dftt2.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما