رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور با بیان اینکه تنها راهکار حل مشکل خودروسازان، عرضه خودرو در بورس است، گفت: بدهی خودروسازان به قطعهسازان 46 هزار میلیارد تومان است.
معاون مدیریت شعب بانک قرضالحسنه مهر ایران گفت: با فرهنگ غنی قرضالحسنه میتوان از تولید ملی و مصرف داخلی حمایت کرد و علاوه بر ایجاد تعادل اقتصادی به محرومیتزادیی و توسعه اشتغال و کارآفرینی دست یافت.
ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور به ۳۴.۶۴ درصد رسیده و بیش از ۳۸ میلیون خط منصوبه را شامل میشود که بالغ بر ۳۷ میلیون از این خطوط منصوبه، مربوط به شرکت مخابرات است.
بررسیها نشان میدهد که هزینه وام مسکن نسبت به حدود ۱۰ روز قبل کاهشی بوده است، با این حال زوجهای تهرانی برای اخذ این وام باید بیش از ۱۳۴ میلیون تومان پرداخت کنند.
تاخیر شش ساعته، سرگردانی مسافران در فرودگاه تعطیل شده، ناهماهنگی در فرآیند سوختگیری و... سبب شد که پرواز هواپیمای ایرانایر در مسیر رم-تهران که قرار بود ساعت ۴:۱۵ پنجشنبه (٦ مرداد) به تهران برسد ساعت ۱۲ ظهر روز بعد (جمعه) در فرودگاه امام خمینی (ره) به زمین بنشیند.
مسئول عملیات حج شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد که تاکنون ۲۸ هزار و ۳۵۶ حاجی به کشور بازگشتند که میانگین تأخیر پروازها تا کنون حدود ۵۵ دقیقه بوده است.
در پی بارش شدید باران و وقوع سیل در چهار استان کشور، مدیرکل بحران و تجهیز ماشینآلات سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای اعلام کرد: ۱۵ محور فرعی و چندین محور روستایی در سه استان سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان مسدود شده است و محور هراز نیز تا اطلاع ثانوی مسدود خواهد بود.
آمارهای تجاری نشان میدهد سهم محصولات ایرانی در بازار کشورهای همسایه پایین است، برای شناخت مقاصد هدف تجارت در حوزه صادرات بهترین راه استفاده از ظرفیت رایزنهای بازرگانی است که طبق برنامه سازمان توسعه تجارت در افق 1404، تعداد رایزنهای تجاری باید به 120 نفر برسد.
عضو هیات مدیره شرکت ملی پست گفت: ما حدود ۸۰ میلیون مشتری داخل کشور و روزانه یک میلیون مرسوله داریم و نارضایتی یک درصدی در میان آنها، موجب نارضایتی ۳۰ هزار نفر است و از این رو پاسخگویی اهمیت زیادی دارد.
معاون وزیر صمت با بیان اینکه توافقنامه با چین برای توسعه زیرساختها در منطقه سرخس انجام شده است، از فراهم کردن زمینههای تولید مشترک با عمان و صادرات به ۷۰ کشور خبر داد.
معاون راه و توسعه راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: علاوه بر ۳۰۰ میلیون یوروی صندوق توسعه ملی، ۲۵۰ میلیون یوروی دیگر برای تکمیل خط آهن چابهار– زاهدان نیاز است.