معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل با بیان اینکه ساخت پل مرزی مشترک بین ایران و آذربایجان از زمان اجرای علمیات 1.5 سال زمان میبرد، گفت: ساخت این پل به تردد ایمنتر و سهلتر رانندگان ترانزیتی کمک میکند.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، محمدرضا کدخدازاده، عضو هیات مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل درباره توافق ایران و آذربایجان برای ساخت پل مشترک مرزی بین دو کشور اظهار داشت: پروژه احداث پل مشترک مرزی روی رودخانه ارس در منطقه آغبند آغاز شده و این پل در آینده ترانزیت ایران و آذربایجان را تسهیل میکند و باعث توسعه منطقه و تسریع ترانزیت در کشور آذربایجان میشود.
وی با بیان اینکه آذربایجان با ساخت این پل خود را به جمهوری خودمختار نخجوان نزدیکتر میکند، ادامه داد: ساخت این پروژه به طور رسمی آغاز شده است و در حال انجام مطالعات فنی احداث پل مرزی مشترک بین دو کشور هستیم که البته مطالعات فنی قسمتهایی از این پروژه انجام شده است. طبق مطالعات اولیه این پل به طول 200 متر و 4 خطه و خط پیادهرو بر روی رود ارس ساخته خواهد شد و هدف از احداث این پل مشترک ترافیک سهلتر و ایمنتر بین دو کشور ایران و آذربایجان است.
معاون ساخت و توسعه راهها با تاکید بر اینکه دنبال افزایش محورهای ارتباطی با کشورهای همسایه هستیم، گفت: ساخت این پل به تردد ایمنتر و سهلتر رانندگان ترانزیتی کمک میکند و در حال حاضر هم محور دو خطه در حاشیه رود ارس که موازی با آن حرکت میکند، وجود دارد که تعریض این مسیر و تبدیل آن به محور 4 خطه را در دستور کار داریم.
کدخدازاده در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره هزینه و مدت زمان ساخت پل مرزی مشترک ایران و آذربایجان اظهار داشت: ساخت این پروژه از شروع عملیات اجرایی تا اتمام کار حدود 1.5 سال زمان میبرد و تا زمانی که مطالعات فنی و کارشناسی این پروژه تکمیل نشود، نمیتوان هزینه دقیق ساخت را اعلام کرد و هزینه دقیق ساخت در کمیسیون مشترک دو کشور براورد و بررسی میشود.
وی گفت: پیش از این ایران و آذربایجان پل آستارا-آستارا را به صورت مشترک اجرا کردند و سابقه همکاری در ساخت پروژه عمرانی را دارند. با هر توافقی برای نحوه ساخت پل مرزی مشترک بر روی رود ارس، ایران نظارت در نحوه ساخت را انجام و اجرا خواهد داد.
انتهای پیام/.