وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: در چهار روز اجرای طرح اصلاح یارانهها ۲میلیون تماس و مراجعه به سایت حمایت معیشتی انجام شده و اعتراضات یکمیلیون و ۵۰هزار نفر ثبت شده که در حال بررسی است.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، حجتالله عبدالملکی درخصوص بازدید روز گذشته «محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهور از سامانه تلفنی رسیدگی به شکایات و سؤالات مردمی در اجرای طرح «مردمیسازی و توزیع عادلانه یارانهها»، اظهار داشت: اجرای این طرح ملی سؤالات و دغدغههایی را برای مردم به وجود آورد که نیازمند شفافسازی و همراهی همهجانبه است.
وی افزود: عدالت در توزیع یارانهها و کاهش فاصله طبقاتی مورد تأکید رئیس جمهور است که تلاش میشود این مهم محقق شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آثار مثبت اجرای این طرح برای اقشار و دهکهای پایین جامعه، ادامه داد: پس از اجرای این طرح «ضریب جینی» در کشور وضعیت مناسبی پیدا میکند و شاخصهای اقتصادی بهبود مییابد.
عبدالملکی بیان داشت: همزمان با پرداخت این یارانه برای مردم، تیمهای پاسخگویی به سؤالات مردم در سامانه تلفنی مستقر شدند.
وی بر بهروزرسانی و پشتیبانی از سامانه تأکید کرد و گفت: در چهار روز اجرای طرح 2 میلیون تماس و مراجعه به سایت انجام شده و اعتراضات یکمیلیون و 50 هزار نفر ثبت شده که در حال بررسی است.
در جریان این بازدید معاون اول رئیس جمهور و وزیر رفاه ضمن گفتوگوی صمیمی و قدردانی از زحمات اپراتورهای سامانههای تلفنی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به تماس تلفنی چند نفر از هموطنان که با این سامانه تلفنی تماس گرفته بودند، درخصوص طرح مردمیسازی و توزیع عادلانه یارانهها پاسخ دادند.
سامانه 6369 وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای راهنمایی و پاسخگویی مردمی است که از دریافت یارانهها در طرح جدید دولت جا ماندهاند و سایر سؤالات یارانهای، در سه شیفت و با 120 اپراتور که از جامعه معلولان کشور هستند.
افراد میتوانند برای ثبت شکایتها به سایت حمایت معیشتی بهآدرس https://hemayat.mcls.gov.ir و تلفن گویای 09200006369 مراجعه کنند.
انتهای پیام/.