plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹

رشد ۵۳ درصدی صادرات از پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان از رشد ۵۳ درصدی صادرات کالا از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه در پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد.
رشد ۵۳ درصدی صادرات از پایانه‌های مرزی سیستان و بلوچستان
به گزارش عصرگمرک، ایوب کرد اظهارکرد: ۶۶۵ هزار و ۴۳۳ تن کالا توسط ۲۹ هزار و ۷۸ دستگاه کامیون در این مدت از پایانه مرزی استان صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۵۳ درصدی در تناژ و ۶۰ درصدی در تعداد دستگاه را نشان می‌دهد.
وی از صادرات ۳۱۵ هزار و ۱۹۴ تن از طریق پایانه مرزی میلک به افغانستان در پنج ماهه سالجاری خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت بالای این پایانه مرزی در توسعه مبادلات اقتصادی ایران و افغانستان با وجود بروز تحولات گسترده در این کشور تردد کامیون های ترانزیتی به این کشور با قوت تداوم دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان تجارت و ترانزیت را مهمترین مزیت این استان در سند آمایش سرزمینی عنوان کرد و افزود: موقعیت خاص این استان به لحاظ همجواری با کشورهای افغانستان و پاکستان، مرز آبی کرانه های عمان و تسلط بر یکی از مهمترین و استراتژیک ترین راه های آبی جهان همراه با منابع و پتانسیل های فراوان اقتصادی در مرز سبب شده این استان در سه سطح ملی، منطقه ای و بین المللی دارای اهمیت بالا برای کشور باشد.
کرد ادامه داد: گاز مایع، قیر، هیدرو کربن، بنزین و گازوئیل عمده کالاهای صادر شده از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه در این مدت را تشکیل می‌دهند.
وی گفت: همچنین در راستای توسعه روابط اقتصادی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه در این مدت شاهد واردات ۱۰۳ هزار و ۶۴۸ تن کالا از پایانه مرزی میرجاه و ترانزیت ۲۴۳ هزار و ۲۷۲ تن کالا نیز از طریق پایانه مرزی میرجاوه و میلک بودیم.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: با توجه به روابط خویشاوندی و برادری مردم این استان با شهروندان کشورهای افغانستان پاکستان و اهمیت بالای مرز این استان تمام تلاش این اداره کل با فراهم کردن زیر ساخت ها در پایانه های مرزی میلک و میرجاوه بر گسترش روابط اقتصادی نزدیک با این همسایگان است.​
https://asrgomrok.ir/vdcj.oevfuqevosfzu.html
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما