بسیاری از متقاضیان سامانه یکپارچه که از زمان تحویل خودروهای ثبت نامی شان همچون پژو پارس و ساینا دوگانه سوز میگذرد هنوز حتی پیامکی مبنی بر واریز وجه دریافت نکرده اند.
خودروسازان تاکید دارند که ۱۲۰ هزار دستگاه مازاد دارند؛ اگر واقعاً در حال حاضر ۱۲۰ هزار خودروی مازاد وجود دارد یعنی خودروسازان به همه تعهدات خود عمل کرده و این خودروها روی دستشان مانده است؟!
سخنگوی شورای رقابت، گفت: هیچ افزایشقیمت مشروط و غیر مشروطی برای خودروساز به عنوان مشوق در ازای افزایش تولید خودرو در دستورالعمل شورای رقابت عنوان نشده است.
سخنگوی شورای رقابت در واکنش به خبر عرضه ۱۲۰هزار خودرو با نرخ ۵ درصد زیر قیمت حاشیه بازار اعلام کرد که هر گونه عرضه خودرو خارج از دستورالعمل ۵۴۳ شورای رقابت غیرقانونی است.
سخنگوی شورای رقابت ضمن تشریح اصلاحات دستورالعمل خودرو، گفت: اگر تولید و عرضه یک خودروی اقتصادی افزایش یابد، وزارت صمت مختار است تا در این خصوص پیشنهاداتی برای تنظیم قیمت ارائه کند.
ایرانخودروییها چند وقت پیش توانستند تا قیمت سورن پلاس با موتور XU۷P را از شورای رقابت اخذ کنند. بعد دریافت قیمت کارخانهای این مدل جدید سمند، این خودروساز با سرعت بالا در جاده تحویل حرکت میکند.
دبیر انجمن خودروسازان تجدید ارزیابی داراییها را یکی از مسیرهای مناسب برای خروج خودروسازان از زیان دانست و گفت این کار سبب واقعیسازی صورتهای مالی و بازسازی شرکتها در جهت رشد اقتصادی میشود.
قیمت خودروهای داخلی در کارخانه با اضافهشدن آپشنهای موردنظر سازمان ملی استاندارد تا ۱۵۵ میلیون بالا رفته، اما در بازار آزاد این اختلاف نهایتا به ۲۰ میلیون میرسد
در دولت فعلی شخصی عضو شورای رقابت شد که در ۳۰ سال گذشته فقط در حوزه خودرو فعالیت داشته و در مسئولیتهای مختلف با این حوزه بوده است؛ حضور این شخص در جلسه شورای رقابت، قطعا کار مافیای خودرو بوده، زیرا ذی نفع خودرو محسوب میشود.
در همین رابطه مدیر روابط عمومی مرکز ملی رقابت گفت: از این پس قیمت کلیه خودروهای وارداتی بر اساس ضوابط قیمت گذاری سازمان حمایت محاسبه و ابلاغ میشود و شورای رقابت بر این فرایند نظارت میکند.
کارگروه خودروی مرکز ملی رقابت مصوب کرد، شورای رقابت صرفاً در جایگاه سیاستگذاری و نظارت ایفای نقش نماید و انجام امور اجرایی به نهادهای ذیربط واگذار گردد.
در حالی مردم منتظر اجرای مرحله سوم فروش خودرو هستند که وزیر صمت اعلام کرده مسئولیت سامانه با شورای رقابت است اما شورای رقابت می گوید این سامانه یک کار جمعی بوده و دور سوم حتما برگزار می شود.
قیمت تازه برخی خودروهای جدید و محصولات آپشندار در شرایطی از سوی شورای رقابت تعیین شد که به نظر میرسد اصلاح قیمت خودرو بهصورت زیرپوستی از سوی این شورا کلید خورده است. افت تیراژ ماهانه و به دنبال آن دپوی محصولات خودرویی، دلیلی بر افزایش قیمت است. حال با توجه به تکذیب اصلاح قیمت از سوی شورای رقابت، افزایش آپشن میتواند سیاستی جدید در این زمینه باشد....