معاون گردشگری با اعلام برگزاری پانزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران در بهمنماه، از تغییر رویکرد این نمایشگاه خبر داد و گفت: درصدد معرفی الگوهای موفق کسبوکارهای گردشگری و ایجاد جریانسازی در این حوزه هستیم.
نمایشگاه گردشگری تهران تغییر میکند؟
26 آبان 1400 ساعت 17:17
معاون گردشگری با اعلام برگزاری پانزدهمین نمایشگاه گردشگری تهران در بهمنماه، از تغییر رویکرد این نمایشگاه خبر داد و گفت: درصدد معرفی الگوهای موفق کسبوکارهای گردشگری و ایجاد جریانسازی در این حوزه هستیم.
به گزارش پایگاه تخصصی و خبری تحلیلی عصر گمرک، علیاصغر شالبافیان در شورای سیاستگذاری پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران که قرار است از 9 تا 12 بهمنماه امسال در محل نمایشگاههای بینالمللی استان تهران برگزار شود، گفت: در تلاش هستیم با جهتدهی به این رویداد و حرکت آن به سوی تخصصی شدن امکان بهرهمندی بیشتر فعالان گردشگری را فراهم آوریم و با معرفی الگوهای موفق کسبوکارهای گردشگری، سبب ایجاد جریانسازی مثبت و سازنده در این حوزه شویم.
او افزود: برای فراهم کردن بستر لازم تخصصی شدن نمایشگاه گردشگری پیش رو نیاز است وارد موضوع محتوایی شویم، یعنی باید بررسی شود که تناسب افرادی که در این رویداد حضور مییابند چقدر با اهداف نمایشگاه هماهنگ است. شاید این رویکرد منتهی به حضور جمعی محدودتر و کاهش متراژ فضای نمایشگاه شود، اما این دیدگاه گامی به سوی کیفیسازی یک نمایشگاه تخصصی خواهد بود.
شالبافیان ادامه داد: با توجه به اینکه نمایشگاه گردشگری تهران طبق سالهای گذشته بسیار مورد استقبال عمومی قرار گرفته و از طرفی نیاز است بستر و فرصت ارتباط دوسویه میان بخش خصوصی نیز برقرار شود، پیشنهاد تقسیم روزهای برگزاری این رویداد به دو بخش تخصصی و عمومی در دست بررسی قرار دارد تا تداخلی در نحوه این ارتباط ایجاد نشود.
معاون گردشگری با بیان اینکه رویداد پیشرو بهترین فرصت را برای یادگیری و آگاهی از وضع موجود، چالشها و نیازهای حوزه گردشگری فراهم میآورد، اظهار کرد: یکی از اصلیترین معیارها برای ارزیابی تاثیرگذاری این نمایشگاه این است که این برنامه چقدر میتواند راهنما و مفید باشد و چقدر امکان تاثیرگذاری در جامعه مخاطب را خواهد داشت، از این رو نیاز است از فرصت گفتوگو با فعالان گردشگری، سرمایهگذاران و به طور کل صاحبان کسبوکارهای این حوزه بهره ببریم.
شالبافیان با اشاره به اینکه ساختار نمایشگاه پیش رو باید به گونهای باشد که افراد بازدیدکننده از جامعه تخصصی این حوزه در جریان کامل صنعت گردشگری قرار بگیرند، تاکید کرد: دریافت کامل از وضعیت گردشگری کشور تنها با حضور جامعه تخصصی، فعالان گردشگری، صاحبان کسبوکارها و نیز ادارات کل استانی محقق میشود. در واقع این رویداد باید به نوعی مرکز ملاقات، مذاکره و توسعه کسبوکار فعالان و ذینفعان بخش خصوصی باشد تا انعکاس دقیقی از جریانات موجود را نمایان کند.
او همچنین روی حضور قوی صنایع وابسته در نمایشگاه گردشگری تهران تاکید کرد و با اشاره به نقش و اهمیت این بخش در تقویت ساختار صنعت گردشگری کشور، آن را یکی از بخشهای مغفولمانده خواند.
معاون گردشگری تهیه دستورالعمل حضور شرکتکنندگان در نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران را الزامی دانست و گفت: این اقدام سبب حضور ضابطهمند و برگزاری نمایشگاه به صورت نظاممند میشود و در تنظیم این رویداد به سوی تخصصی شدن تاثیرگذار است.
در این نشست جمعی از فعالان گردشگری، رؤسا و نمایندگان تشکلهای تخصصی و نیز مجری برگزاری نمایشگاه، هر یک به آسیبشناسی برگزاری این رویداد در سالهای گذشته پرداختند. بهینهسازی فضای آموزش و ارتقاء سطح برگزاری کارگاههای آموزشی در حاشیه نمایشگاه، ارتقاء وضعیت اطلاعرسانی و برندسازی، فراهم آوردن زمینه ارتباط بخش خصوصی در نشستهای رو در رو با مساعد کردن فضای گفتوگو، در نظر گرفتن جوایز انگیزشی، ایجاد وجه کاربردی برای نمایشگاه، و استفاده از ظرفیت اکسپو دبی برای معرفی و اطلاعرسانی این رویداد، بخشی از این نظرات و پیشنهادات بود.
انتهای پیام/.
کد مطلب: 1761