به گزارش پایگاه خبری تحلیلی
عصر گمرک، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: در راستای مأموریتهای ابلاغی و با نگاه به رویکردهای دولت سیزدهم مبنی بر توسعه تجارت با کشور سوریه، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران اقدام به راهاندازی خط منظم کانتینری جهت حمل بار به مقصد سوریه و بالعکس نموده است.
بر این اساس با توجه به برنامهریزیهای صورت گرفته، در سال 1401 در مجموع 14 سفر دریایی طراحی و برنامه ریزی شد که با انجام آن، مجموعاً 6522 تیای یو بار به مقصد سوریه حمل شده است.
در این میان ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سال 1402 نیز برنامه منظم حمل بار به مقصد سوریه را در دستور کار قرار داده که بر این اساس، هر ماه حداقل یک سفر دریایی جهت صادرات کالاهای ایرانی به مقصد این کشور، طراحی و برنامه ریزی شده اس.
بر این اساس گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از اردیبهشت ماه سال جاری، برنامه سفر منظم ماهانه به کشور سوریه را در دستور کار قرار داده و تا اسفندماه امسال، هر ماه یک کشتی را روانه این مقصد خواهد کرد.
در این راستا از تمامی صاحبان کالا تقاضا میشود محمولههای صادراتی خود جهت حمل به مقصد سوریه را با انجام هماهنگی با شرکت حملونقل کانتینری گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، به ناوگان ملی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بسپارند.
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سال گذشته خط کشتیرانی ایران-ونزوئلا را راه انداری کرده بود. بر این اساس کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با فعال سازی خط منظم حمل بار صادراتی از ایران به مقصد ونزوئلا از سال گذشته به صورت اعزام کشتی هر سه ماه یکبار، این آمادگی را دارد تا مطابق با برنامه از پیش تعیین شده و در راستای اجرایی نمودن منویات مقام معظم رهبری، نسبت به اعزام سومین کشتی این خط در اردیبهشت ماه سال 1402 اقدام کرد.
همچنین این شرکت با دارا بودن امکانات حملونقل جادهای و ریلی، قادر است محمولات صادراتی را به طور مستقیم از درب کارخانههای تولیدی در اقصی نقاط کشور به مقصد تعیین شده حمل کند.
بر این اساس، خط مذکور با نرخهای کرایۀ رقابتی و برنامه سفر منظم، تاکنون دو سفر به انجام رسانده و شناور سوم نیز قرار است اواسط اردیبهشت ماه سال 1402 به مقصد ونزوئلا اعزام شود.
کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با دارا بودن امکانات حملونقل چندوجهی اعم از جادهای و ریلی این آمادگی را دارد تا خدمات حمل محمولات صادراتی ایران را به طور مستقیم از درب کارخانجات واحدهای تولیدی در اقصی نقاط کشور، به مقاصد تعیین شده اعزام نماید و با تجار، فعالان اقتصادی و صاحبان بار در زمینه تناژ و کرایه حمل، رایزنیهایی صورت دهد تا در نهایت، حمل بار به مقصد این کشور، برای فعالان اقتصادی مقرون به صرفه شود.
انتهای پیام/.