به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر گمرک، رییسکل سازمان امور مالیاتی کشور با صدور بخشنامهای، دریافت مالیات و عوارض ارزش افزوده در قالب ضمانت بانکی یا اسناد خزانه را جهت اجرا به اداراتکل امور مالیاتی سراسر کشور ابلاغ کرد.
به گزارش خبرآنلاین، براساس ابلاغ سید محمدهادی سبحانیان، رئیسکل سازمان امور مالیاتی کشور، مبالغ مربوط به مالیات و عوارض ارزش افزوده بهصورت ضمانت بانکی یا اسناد خزانه تا سررسید تعیینشده (پایان سال مالی) دریافت خواهد شد.
در این بخشنامه آمده است: بهموجب مصوبه مراجع قانونی، به وزارت امور اقتصادی و دارایی (سازمان امور مالیاتی کشور و گمرک) اجازه داده شده است بهاستناد بند (ت) ماده (۳۸) قانون رفع موانع تولید و ماده (۶) قانون امور گمرکی، جهت جبران کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی و واردکنندگان کالاهای اساسی، دارو، تجهیزات پزشکی، مواد اولیه و ماشینآلات و تجهیزات خط تولید، همانند نحوه دریافت حقوق ورودی، اخذ مبالغ مالیات و عوارض ارزش افزوده را بهصورت ضمانت بانکی یا اسناد خزانه تا سررسید تعیینشده (پایان سال مالی) دریافت نماید. اعتبار این مصوبه تا پایان مهرماه سال ۱۴۰۳ خواهد بود.
انتهای پیام/.